HOME | KONTAKT

Logo Universität Bremen
LOGO AGRA | AG Rechnerarchitektur



Arbeitsgruppe Rechnerarchitektur / AGRA | Informatik | FB03 | Universität Bremen

Dr. Cornelia Große, Dipl.-Psych.


Meine Arbeit ist in der Pädagogischen Psychologie angesiedelt und beschäftigt sich mit Fragen des Lehrens und Lernens. In meiner aktuellen Forschungsarbeit geht es darum, Lernende bei der Bearbeitung von kontextgebundenen mathematischen Problemen zu unterstützen. Dazu werden Verfahren entwickelt und ihre Effektivität experimentell untersucht. Es findet ein Spektrum unterschiedlicher Methoden Berücksichtigung, die von der Förderung von Lesekompetenzen bis hin zur Auseinandersetzung mit gängigen Fehlern reichen.

WiMi

Programmieren mit Arduinos
Autor: Cornelia Große, Sebastian Huhn, Markus Leuschner
Buchtitel: Schule in Farbigen Zuständen - Lernmodule für den 5. Jahrgang | Herausgeber: Lutz Mädler, Claudia Sobich
Verlag: OpenAccess
Format: (2022)

Approximate Memory: Data Storage in the Context of Approximate Computing
Autor: Saman Fröhlich, Daniel Große, Rolf Drechsler
Buchtitel: Information Storage | Herausgeber: Cornelia S. Große, Rolf Drechsler
Verlag: Springer
Format: Hardcover (2019)

In-Memory Computing: The Integration of Storage and Processing
Autor: Saeideh Shirinzadeh, Rolf Drechsler
Buchtitel: Information Storage A Multidisciplinary Perspective | Herausgeber: Cornelia S. Große, Rolf Drechsler
Verlag: Springer
Format: Hardcover (2019)

"Copying allowed - But be careful, errors included!" - Effects of copying correct and incorrect solutions on learning outcomes
Autor: Cornelia Große
Zeitschrift: Learning and Instruction
Details: DOI: 10.1016/j.learninstruc.2018.06.004, Volume 58, pp. 173-181 (2018)

Arduinos in der Schule - Lernen mit Mikrocontrollern
Autor: Cornelia Große, Claudia Sobich, Sebastian Huhn, Markus Leuschner, Rolf Drechsler, Lutz Mädler
Zeitschrift: Computer + Unterricht
Details: Volume 110, May 2018, Pages 43-45 (2018)

Effects of multiple choice options in mathematics learning
Autor: Cornelia Große
Zeitschrift: European Journal of Science and Mathematics Education
Details: Volume 5, Number 2, pp 165-177 (2017)

Online collaborative learning in dyads: Effects of knowledge distribution and awareness
Autor: Michail D. Kozlov, Cornelia Große
Zeitschrift: Computers in Human Behavior
Details: DOI: 10.1016/j.chb.2016.01.043, Volume 59, 389-401 (2016)

Benefits of illustrations and videos for technical documentations
Autor: Cornelia Große, Lisa Jungmann, Rolf Drechsler
Zeitschrift: Computers in Human Behavior
Details: DOI 10.1016/j.chb.2014.11.095, Volume 45, Pages 109–120 (2015)

Learning to solve story problems – supporting transitions between reality and mathematics
Autor: Cornelia Große
Zeitschrift: European Journal of Psychology of Education
Details: DOI: 10.1007/s10212-014-0217-6, Volume 29, Number 4, pp. 619-634 (2014)

Mathematics learning with multiple solution methods: effects of types of solutions and learners’ activity
Autor: Cornelia Große
Zeitschrift: Instructional Science
Details: DOI: 10.1007/s11251-014-9312-y, Volume 42, Number 5, pp 715-745 (2014)

Smart Homes Programming: Development and Evaluation of an Educational Programming Application for Young Learners
Autor: Mazyar Seraj, Cornelia Große, Serge Autexier, Rolf Drechsler
Konferenz: The 18th ACM International Conference on Interaction Design and Children (IDC)
Pdf | Referenz: Boise, Idaho, USA, 2019

Look What I Can Do: Acquisition of Programming Skills in the Context of Living Labs
Autor: Mazyar Seraj, Cornelia Große, Serge Autexier, Rolf Drechsler
Konferenz: The IEEE/ACM 41st International Conference on Software Engineering: Software Engineering Education and Training (ICSE-SEET)
Pdf | Referenz: Montréal, QC, Canada, 2019

Self-practicing of logic circuits through mobile devices: Lecturers' and students' perceptions
Autor: Mazyar Seraj, Cornelia Große, Rolf Drechsler
Konferenz: The 9th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EduLearn17)
Pdf | Referenz: Barcelona, Spain, 2017

« zurück


©2023 | AG Rechnerarchitektur | Kontakt | Impressum & Datenschutz